poniedziałek, 2 listopada 2020

Jan Matejko - 127 rocznica śmierci

Wczoraj, 1 listopada 2020 roku była 127 rocznica śmierci Jana Matejki. Ot, zwykła rocznica, taka coroczna. Jednak dla mnie każda jest jakoś tam wyjątkowa, bo - od kilku lat - każdą mierzę ilością moich własnych do Mistrza nawiązań, aluzji, cytatów, zapożyczeń, odniesień. Po prostu - 1 listopada zwykł jestem sam siebie pytać, ileż to razy w mijającym roku „szedłem” do Wielkiego Jana po plastyczną „pierwszą pomoc”. A szedłem, jak łatwo się domyślić, na kolanach! Poniżej garść lekką ręką wybranych obrazkówzkontekstem z paru lat, których w ogóle by nie było, gdyby nie geniusz tego Wielkiego Polaka, syna zupełnie średniego, ale wielce religijnego Czecha...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jan Matejko - 127 rocznica śmierci

Wczoraj, 1 listopada 2020 roku była 127 rocznica śmierci Jana Matejki. Ot, zwykła rocznica, taka coroczna. Jednak dla mnie każda jest jako...